Terug naar Kopers vertellen het

Hans Breunese

‘Voor zo’n mooie prijs kon ik de Dyson niet laten lopen’

Hans Breunese uit Leersum stuitte eigenlijk per ongeluk op de Dyson 360 Heurist robotstofzuiger. ‘Ik kijk zo nu en dan op de A-Merken Veilingen of er nog wat interessants op staat, en deze Dyson was al enorm in prijs gezakt. Ik had het er al eens met mijn vrouw over gehad om zo’n apparaat aan te schaffen. Dus laat ik dan maar direct toeslaan, dacht ik. Dit is zo’n mooi voordeel.’ En zo kon het gebeuren dat het Leersumse echtpaar voor de helft van de prijs in het bezit kwam van de Dyson 360 Heurist.

De 73-jarige Hans, die acht jaar geleden lid werd van Privileges, betaalde niet de winkelwaarde van 1.000 euro voor de robotstofzuiger, maar 502 euro. ‘Dat was voor ons een voorname reden om hem te kopen. Voor zo’n mooie prijs kon ik hem niet laten lopen. Daarnaast worden we ook wat ouder, en daarom leek het ons wel een handig apparaat.’ 
 
De Dyson 360 Heurist is een intelligente robotstofzuiger die je woning efficiënt en grondig zuigt, zonder ook maar een plekje over te slaan. Je bestuurt de robot met behulp van de door Dyson ontwikkelde Link-app, die je op je smartphone of tablet installeert. Daar moet Hans nog een beetje aan wennen, geeft hij ruiterlijk toe. ‘Ik heb nog een beetje moeite om alles in de app te vinden, wat ik bijvoorbeeld moet doen als ik meerdere vertrekken wil laten zuigen. Moet ik hem dan steeds in elk vertrek neerzetten, of laat ik hem gewoon zijn gang gaan? Ik moet het nog even uitvogelen.’
 
Wat hem in ieder geval wel al is gelukt, is de Dyson aan het werk te zetten in de woonkamer. ‘Soms heeft hij wat moeite met het hoogpolige kleed dat hier ligt, dan moet je hem even een zetje geven. Maar schoonmaken doet hij goed. Alleen de patronen die hij aflegt, zijn voor mij echt ondoorgrondelijk.’