Terug naar Kopers vertellen het

Thea Brouwer

‘Dankzij Privileges hebben we een geweldig weekend gehad’

Thea Brouwer vloog samen met haar zoon Rick naar Londen om daar de musical Les Misérables te zien. ‘Mijn man houdt niet van musicals, maar mijn zoon gelukkig wel. En hij wilde graag met mij mee.’ Thea mijnde het musical-arrangement voor 519 euro. De startprijs is 1.638 euro en dat is inclusief vluchten, taxivervoer, een overnachting in The Waldorf Hilton hotel, een driegangendiner en centre stalls-zitplaatsen in het theater. ‘We hebben dankzij de goede zorgen van Privileges echt een geweldig weekend gehad.’

Het vliegen naar Londen was voor de 57-jarige Thea wel even spannend. ‘Ik woon nu in Oosterwolde maar ik ben opgegroeid op Ameland. Dat is al een vakantiebestemming op zich, dus gingen wij nooit met het vliegtuig op vakantie. Maar mijn zoon is het wel gewend en het was voor mij dan ook geruststellend dat hij erbij was. Toen we in Londen waren geland, werden we door een chauffeur opgewacht die ons naar het Waldorf Hilton bracht. Dat is wel heel relaxed na zo’n reis.’

Na aankomst in het hotel hadden moeder en zoon nog even de tijd om zich in hun Queen Hilton Deluxe kamer op te frissen voor het diner van die avond. ‘We hebben heerlijk gegeten in het hotel-restaurant. Vooraf hadden we allebei gekozen voor een gerecht met zalm en een salade. Als hoofdgerecht had ik kip en Rick de kabeljauw. Als toetje namen we vruchten met roomijs. Het heeft ons allemaal goed gesmaakt.’

‘Na het diner zijn we meteen richting het Queens Theatre gewandeld’, vervolgt Thea. Ter voorbereiding op de musical had Thea het boek gelezen en samen met haar zoon de film Les Misérables gekeken. ‘Ik was dan ook heel benieuwd hoe ze dit op het toneel gingen uitvoeren. We hadden uitstekende zitplaatsen, in het midden van de zaal. Je kon de acteurs goed zien en horen. Het orkest speelde prachtig en het was leuk dat ik de liedjes meteen herkende als ze werden ingezet. Ja, het was allemaal erg indrukwekkend.’

De volgende dag had Rick nog een verrassing voor zijn moeder. ‘We gingen met de Hop On Hop Off-bus kriskras door Londen, langs alle bezienswaardigheden zoals Harrods en Tower Bridge. We maakten ook een stop bij London Eye. Rick had voor ons tickets geregeld. Dat had ik niet verwacht. Het was erg mooi, je hebt vanaf het reuzenrad een super uitzicht over de hele stad. Toch gaaf om dit zo te hebben meegemaakt.’